دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه –  دوره آموزشی پژوهشکده بیمه

دوره نمایندگی بیمه  یا دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه- (دوره آموزشی آیین نامه ۷۵)، دوره آموزشی کارگزاری رسمی بیمه – (دوره آموزشی آیین نامه ۹۲) و دوره آموزشی ارزیابی خسارت بیمه‌ای از جمله دوره‌های آموزشی هستند که موسسه آموزشی فرهیختگان بیمه گستر با مجوز بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌نماید. همچنین علاوه بر این دوره‌ها، کارگاه‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های مختلف بیمه شامل کارگاه بیمه مسئولیت، کارگاه بیمه مهندسی، کارگاه بیمه آتش سوزی، کارگاه بیمه اتومبیل، کارگاه نرم افزار فناوران و … برای متقاضیان با حضور اساتید مجرب صنعت بیمه و مطابق با آئین نامه ها و مصوبات شورای عالی بیمه برگزار می‌گردد.

دوره های آموزشی بیمه
فهرست مطالب

در حال حاضر این دوره های آموزشی مصوب که با نظارت پژوهشکده بیمه مرکزی برگزار می‌گردد عبارتند از:

  1. دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه ۱۵۰ ساعته (دوره آموزشی ۱۴۰ ساعته بیمه،  دوره آموزشی ۱۷۲ ساعته بیمه و یا دوره ۱۶۰ ساعته در گذشته برگزار می گردید)،
  2. دوره آموزشی کارگزاری رسمی بیمه (۴۰ ساعت)
  3. دوره آموزشی «ارزیابی خسارت بیمه‌ای» (۸۰ ساعت).

علاقمندان به دریافت مجوز جهت فعالیت در صنعت بیمه و اخذ کد نمایندگی بیمه یا کد کارگزاری رسمی بیمه، نیازمند گذراندن یکی از این دوره‌های تخصصی پژوهشکده بیمه به شرح ذیل می‌باشند.

دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه

یکی از پر درآمدترین مشاغل، داشتن نمایندگی جنرال بیمه است. کسانی که موفق به اخذ مجوز نمایندگی جنرال بیمه می‌شوند در واقع نماینده فروش بیمه یکی از شرکت‌های معتبر  و فعال بیمه در سطح کشور هستند. نماینده بیمه واسطه میان عرضه کننده خدمات بیمه‌ای (شرکت بیمه یا بیمه‌گر) و خریدار خدمات بیمه‌ای (مردم یا بیمه گذار)  است. سطح درآمد یک نماینده به عوامل زیادی وابسته است اما مهم‌ترین عامل در کسب درآمد میزان تلاش و پشتکار نماینده است. اطلاعات بیشتر در مورد نمایندگی بیمه و مزایای آن را می‌توانید در اینجا بخوانید.

اولین قدم برای تاسیس دفتر نمایندگی بیمه، گذراندن دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه مرتبط می باشد. مطابق با آیین نامه ۷۵ بیمه مرکزی (تنظیم امور نمایندگی جنرال بیمه)، متقاضیان می‌بایست در دوره آموزشی ۱۵۰ ساعته شرکت نمایند (دوره ۱۴۰ ساعته، دوره ۱۶۰ ساعته و دوره آموزشی ۱۲۰ ساعته بیمه دیگر برگزار نمی گردد) که پس از قبولی در آزمون پایان دوره، موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره می‌شوند. گواهینامه مذکور قبلا دارای ۲ سال اعتبار بود اما اکنون تاریخ انقضا ندارد و متقاضیان گرامی می‌توانند با ارائه این گواهینامه به همراه گواهینامه آزمون آداب به شرکت بیمه موردنظر خود، جهت اخذ کد نمایندگی اقدام نمایند. 

شرایط عمومی شرکت در دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه:

۱. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم

۲. دارا بودن حداقل ۱۸ سال سن

۳. امکان دسترسی به اینترنت و حضور در کلاس‌های آنلاین

مدت دوره نمایندگی جنرال بیمه:

این دوره به صورت آنلاین و به مدت ۱۵۰ ساعت برگزار می گردد. کلاس ها بر روی سامانه پژوهشکده بیمه و عصرها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در روزهای کاری برگزار می گردد. کل دوره ۲۶ تا ۴۰ روز به طول می انجامد. پس از پایان دوره فراگیران می توانند در آزمون مربوطه شرکت نمایند که در صورت قبولی، موفق به دریافت گواهینامه پژوهشکده می شوند.

 

زمان و نحوه ثبت نام آزمون بیمه چگونه است؟

پس از همه گیری کرونا، دوره آموزشی بیمه نیز مانند سایر دوره های اموزشی به صورت آنلاین برگزار می گردد به همین دلیل حضور در این دوره آموزشی مختص به یک شهر نیست و تمام علاقمندان به شرکت در دوره آموزشی بیمه در تهران و سایر شهرستان ها می توانند در آن شرکت نمایند. قابل ذکر است که در حال حاضر دوره نمایندگی جنرال به صورت آنلاین و غیرخصوری است اما آزمون پایانی آن بصورت حضوری و در مراکز پیام نور که از سمت پژوهشکده بیمه اعلام می گردد، برگزار می شود.

 

 

 

در تصویر زیر مراحل اخذ مجوز نمایندگی بیمه را مشاهده می نمایید. همانگونه که در تصویر مشخص گردیده است، متقاضیان اخذ مجوز نمایندگی بیمه در اولین قدم پس از تماس با موسسه فرهیختگان بیمه گستر، در دوره آموزشی نمایندگی جنرال بیمه جهت اخذ مجوز نمایندگی بیمه ثبت نام در دوره‌ مذکور می‌باشد.

مراحل اخذ نمایندگی بیمه و کارگزاری بیمه

طبق قوانین پژوهشکده بیمه، تنها در صورتی گواهینامه پایان دوره صادر می گردد که عزیزان شرکت کننده در دوره های آنلاین، علاوه بر قبولی در آزمون پایان دوره و کسب حدنصاب نمره قبولی، در کلاس ها حضور داشته و غیبت بیش از حد مجاز نداشته باشند.

کد دوره

نحوه برگزاری

طول دوره

روزهای برگزاری دوره

شروع دوره

پایان دوره

ظرفیت دوره

۱۱۸

آنلاین

۴۰ روز

روزهای کاری

۲۰ اردیبهشت

خرداد ماه ۱۴۰۳

۴۰ نفر

دوره نمایندگی جنرال بیمه

نام(ضروری)
کد ملی(ضروری)
تاریخ تولد(ضروری)
نام(ضروری)
نام(ضروری)
*** شما با شرکت در این دوره به عنوان فراگیر، متعهد می شوید در کلاس های مذکور حضور مستمر داشته و عواقب ناشی از غیبت های بیش از حد مجاز برعهده شما خواهد بود.(ضروری)

اگر هنوز هم مطمئن نیستید این دوره برای شما مناسب است و یا نیاز به مشاوره دارید، کافیست از طریق دکمه زیر با واتس اپ  و یا ایتا در ارتباط باشید و یا با شماره‌  زیر تماس بگیرید. کارشناسان ما در کمترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و پاسخگوی شما خواهند بود.

سوالات متداول

در حال حاضر تمامی دوره های آموزشی بصورت آنلاین برگزار می گردد. تمام علاقمندان و متقاضیان به سادگی تنها با در اختیار داشتن اینترنت و یک گوشی تلفن همراه یا یک دستگاه کامپیوتر قادر هستند از آموزش های جامع و به روز بیمه دان استفاده نمایند.

متقاضیان ورود به صنعت بیمه اعم از متقاضیان نمایندگی، کارگزاری و یا ارزیابی خسارت بیمه ای می‌ توانند دوره موردنظر خود را در بیمه دان و تحت نظارت پژوهشکده بیمه بگذرانند. این عزیزان در پایان دوره و در صورت قبولی در آزمون گواهی پژوهشکده بیمه را دریافت می کنند.
همچنین تمام نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان، بازاریابان و سایر فعالین صنعت بیمه می توانند در دوره های بازآموزی بیمه دان شرکت کنند.

برای ثبت نام در هر یک از دوره های آموزشی کافی است فرم پیش ثبت نام را تکمیل نمایید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

بله. در صورتی که در یکی از دوره های آموزشی مصوب آیین نامه ۷۵ (نمایندگی بیمه جنرال)، آیین نامه ۹۲ (کارگزاری رسمی بیمه) و یا آیین نامه ۸۲ (ارزیابی خسارت بیمه) شرکت نمایید، در پایان گواهینامه معتبر دریافت می کنید.

چنانچه در یکی از دوره ها و یا کارگاه های آموزشی فرهیختگان بیمه گستر شرکت نموده با ثبت نظر و امتیاز دهی، ما را در راستای هر چه بهتر برگزار کردن این دوره های یاری نمایید. بیان پیشنهادات و انتقادات شما می تواند به سایر دوستان در انتخاب مسیر درست کمک نماید.

  1. فالنجی گفته؛
    ۲۱:۴۲ ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

    باتشکرازمدیریت جناب استادبخشی زاده
    وپشتیبان محترم سرکارخانم بیات
    بسیارعالی

    • منصوره حسینی مقدم گفته؛
      ۱۸:۳۰ ۱۴۰۲/۰۴/۰۸

      باسلام وقت بخیر.خدمت استاد بخشی زاده وسرکارخانم بیات عزیز.
      خیلی خوشحالم دراین دوره کوتاه درمحضر اساتید بزرگوار و با دانش باشم واز مطالب پربارشان کمال استفاده راداشته باشم فوق العاده پرانرژی کلاسها برگزارشدو توضیحات اساتید بسیارکاربردی بود.
      اززحمات موسسه بسیارسپاسگذارم.
      فقط نت گاهی اوقات یاری نمیکرد ومشکل ارتباط بود که این مشکل را بزرگواران مورد توجه داشته که
      انشالله خللی درگذراندن ساعات ایجاد نکند .
      باسپاس فراوان ازپژوهشکده فرهیختگان بیمه گستر

    • صبا بیات گفته؛
      ۱۱:۲۱ ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

      سپاسگزارم جناب فالنجی عزیز. موفق باشید

    • mostafa21062 گفته؛
      ۱۵:۴۹ ۱۴۰۲/۰۵/۲۷

      با سلام واحترام خدمت استادبخشی زاده بزرگوار وخانم مهندس بیات عزیز.
      خیلی خرسندهستم که این فرصت ایجاد شد ومن در دوره شرکت کردم،استاد بخشی زاده عزیز بسیار سپاسگزارم بابت تدریس،عالی بودوهم چنین اساتید پرتوان دوره واقعا مطالب خیلی خوبی یادگرفتم.
      استاد خواهشمند هستم در زمینه فروش بیمه های مسئولیت ومهندسی دوره برگزارکنید.
      سپاسگزارم. در پناه حق باشید.
      آهون بر

      • صبا بیات گفته؛
        ۰۰:۳۷ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

        خیلی ممنونم خانم آهون بر عزیز.
        موفقیت و شادی تون رو آرزومندیم. کارگاه های مهندسی و مسئولیت طی ماه های آتی برگزار میشه و اطلاع رسانی می کنیم. باعث افتخاره باز هم مارو همراهی کنید

    • اسناوندی گفته؛
      ۱۴:۴۴ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹

      با عرض سلام و ادب خدمت اساتید محترم پژوهشکده و سرکار خانم بیات
      از اینکه در این دوره حضور داشتم ودر محضر اساتیدی چون استاد بخشی زاده، استاد هاشم زاده، استاد ملک مطیعی واستاد یلی بودم بسیار خرسندم. امیدوارم سربلند و موفق باشید

      • صبا بیات گفته؛
        ۱۵:۳۰ ۱۴۰۲/۰۹/۰۹

        سپاسگزارم خانم اسناوندی عزیز.
        امیدوارم همیشه موفق و شاد باشید و باز هم افتخار همراهی شما در سایر دوره ها و کارگاه های فرهیختگان رو داشته باشیم.

  2. الهام جلالی گفته؛
    ۱۶:۵۵ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

    سلام و روز بخیر حضور استاد عزیز آقای بخشی زاده محترم و خانم مهندس بیات و پژوهشکده بیمه ،کمال تشکر را دارم .
    خوشحال هستم در این دوره حضور دارم و ازمحضراساتید با تجربه و عالی واطلاعات کامل در زمینه مفاهیم صنعت بیمه استفاده می بریم.
    کلاس ها با مفاهیم و با انرژی تدریس میشه .
    انتخاب اساتید بسیار عالی هست.
    دوست دارم در بالا بردن تجربه در رشته صنعت بیمه بازم نقاط ضعف مون قدرت گیرد .
    تشکر .

    • صبا بیات گفته؛
      ۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

      سپاسگزارم خانم جلالی عزیز
      براتون آرزوی موفقیت داریم

      • محدثه گفته؛
        ۰۹:۴۴ ۱۴۰۲/۰۶/۲۶

        خسته نباشد ولی واقعا ذانصاف رعایت نمیشه در آموزش مجازی منی که ۱۵۰ ساعت وقت گذاشتم و در کلاس حضور داشتم الان به خاطر ۱۰ دقیقه کم بودن وقت به حد نصاب نرسیدم واقعا انصاف نیس 😔😔😔

        • صبا بیات گفته؛
          ۱۰:۵۰ ۱۴۰۲/۰۶/۲۷

          سلام محدثه عزیز.
          امکان نداره به خاطر ده دقیقه غیبت، از ازمون محروم شده باشید. برای مجاز بودن در آزمون، حداقل باید ۷۰ درصد کلاس ها رو حضور داشته باشید. اگر فکر میکنید بودید و براتون غیبت ثبت شده با من با شماره ۰۹۱۵۷۵۷۰۶۷۵ تماس بگیرید تا لیست حضور و غیاب تون رو ارسال کنم خدمت تون. قطعا پیگیری خواهم کرد.

  3. فاطمه احمدی کهنعلی گفته؛
    ۱۷:۰۰ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

    سلام و درود خدمت استاد محترم جناب آقای بخشی زاده و سرکار خانم بیات ، همه چیز واقعا بسیار عالی هست و استادها هم همگی بسیار خوب و عالی تدریس کردن
    باعث افتخار هست که در این مدت در خدمت شما اساتید محترم هستیم کمال تشکر رو دارم بابت تمامی زحمات شما .

    • صبا بیات گفته؛
      ۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۰۴/۱۰

      ممنونم خانم احمدی عزیز
      امیدوارم همیشه موفق باشید.

  4. یارویس مسکینی گفته؛
    ۱۰:۵۳ ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

    جناب بخشی زاده عزیز و سرکار خانم بیات پرتلاش
    با سلام و خدا قوت
    لازم می‌دانم بنوبه خود از تلاشها و زحمات بی شائبه شما بزرگواران جهت بهتر برگزار کردن دوره های آموزشی نهایت تشکر وقدردانی را داشته باشم. انشاء الله همیشه در ارائه خدمت به هموطنان عزیز و علاقمندان به صنعت بیمه موفق و موید باشید. از خداوند متعال برای شما وخانواده های مکرم آرزوی سلامتی و شادابی مسئلت می نمایم.

    • صبا بیات گفته؛
      ۱۱:۱۹ ۱۴۰۲/۰۴/۲۳

      سپاسگزارم جناب مسکینی، امیدوارم همیشه موفق و موئد باشید و باز هم افتخار همراهی شما در دوره های فرهیختگان رو داشته باشیم

  5. زیورنادری گفته؛
    ۱۹:۵۴ ۱۴۰۲/۰۵/۱۰

    سلام وعرض ادب خدمت استاد گرانقدرم اقای بخشی زاده و دوست پرتلاش ومهربانم خانم بیات عزیز
    تشکر وقدردانی میکنم بابت تمام زحماتی که میکشید.واقعا همه اساتید خوب وبا اطلاعات کافی هستند.بخصوص استادعزیزم آقای خلبان محسن یلی که منبع مهربانی وهیجان هستند وباعث افتخار بنده که باهاشون آشنا شدم

    • صبا بیات گفته؛
      ۰۰:۳۴ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

      بسیار خرسندیم که همراه ما بودید. براتون آرزوی شادی و موفقیت می کنم خانم نادری عزیز.

  6. الهام افشار گفته؛
    ۰۰:۲۱ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

    با درود و مهر خدمت دکتر بخشی زاده
    از اینکه در دوره ی آموزشی موسسه ی فرهیختگان شرکت کردم بسیار راضی و خشنود هستم و وظیفه ی خود دانستم که از مساعدت ها و زحمات بی دریغ شما و تک تک اساتید محترم تقدیر و تشکر کنم .
    و همچنین از مهربانی و حوصله ی سرکار خانم بیات بسیار سپاسگزارم . آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما و سرکار خانم بیات و اساتید گرانقدر دارم .🙏🌹

    • صبا بیات گفته؛
      ۰۰:۳۵ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

      سپاسگزار لطف تون هستیم خانم افشار عزیز. براتون آرزی موفقیت داریم و امیدوارم باز هم شما رو در کنار خودمون ببینیم.

  7. ناصر شریفی گفته؛
    ۰۵:۵۰ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸

    سلام و روز بخیر حضور استاد عزیز آقای بخشی زاده محترم و خانم مهندس بیات و کلیه پرسنل پژوهشکده بیمه ،کمال تشکر را دارم .
    خوشحال هستم در دوره ۱۰۲حضور داشتم و ازمحضراساتید با تجربه و عالی واطلاعات کامل در زمینه مفاهیم صنعت بیمه استفاده کردم.
    کلاس ها با مفاهیم و با انرژی تدریس میشه .
    انتخاب اساتید بسیار عالی هست.
    از صبر و شکیبایی اساتید بویژه جناب آقای دکتر بخشی زاده و سرکار خانم بیات در حل مشکلات بی نهایت سپاسگزارم

  8. Zajra.khazaey گفته؛
    ۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰

    سلام خدمت دوستان.بنده درکلاس های آنلاین جنرال شرکت کردم بسیارعالی بود بهترین اساتید وبا
    پشتیبانی خوب خانم مهندس بیات واستادهای خوب به خصوص استادبخشی زاده عزیز کلاس هاعالی بود باتوجه به اینکه آنلاین هم بود صرفه جویی دروقت برای رفت وآمد میشد.سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3.8/5 (4 نظر)